דרך רמתיים 52 הוד השרון טלפון 09-7406064 פקס 09-7406076 Whatsapp IconShare On Whatsapp  Share On Instagram Share On FacebookOur Location

שעות פתיחה בימים א'-ה' מ-8:30 עד 13:30 ומ-16:00 עד 19:00 ביום ו' מ-8:30 עד 13:00

לקוחות יקרים,
רצינו לעדכן אתכם - אנחנו פתוחים!
מצוידים במיטב אמצעי הניקיון והחיטוי, ופועלים על פי הנחיות משרד הבריאות.
נשמח לראותכם,
צוות וונטש&וינטר

10 המאכלים הבריאים ביותר לעיניים

10 המאכלים הבריאים ביותר לעיניים

ישנה סברה כי ראייה ירודה היא תוצאה בלתי נמנעת של הזדקנות או של מאמץ עיני. סברה זו נכונה באופן חלקי ועל פי מחקרים אורך חיים בריא יכול להוריד משמעותית את הסיכון לפתח בעיות עיניות. מובאים כאן 10 מאכלים החיוניים לבריאות העיניים.

  1. דג- מקור עשיר לאומגה 3 ולחומצות שומן. דגים בעלי שומניות מציעים רמה גבוה יותר של אומגה 3. הדגים המפיקים את הרמה היעילה ביותר של אומגה 3 כוללים:
  • טונה
  • סלומון
  • פורל
  • מקרל
  • סרדינים
  • אנשובי
  • הרינג

מחקרים מצאו כי שומן דג יכול לעזור במצב של עין יבשה, כולל במצב של עין יבשה כתוצאה מחשיפה ממושכת למסך מחשב.

  1. אגוזים וקטניות- אגוזים וקטניות עשירים באומגה 3 ובחומצות שומן. בנוסף לכך, אגוזים מכילים כמויות גדולות של ויטמין E, אשר יכול להגן על העיניים מניוון גילי.

אגוזים וקטניות שטובים לבריאות עינינו כוללים:

  • אגוזי מלך
  • אגוז ברזילאי
  • קשיו
  • בוטנים
  • עדשים

 

  1. זרעים- כמו אגוזים וקטניות, בזרעים יש כמויות גבוהות של אומגה 3 והם גם מקור עשיר לויטמין E. זרעים בעלי כמויות גבוהות של אומגה 3 כוללים:
  • צ'יה
  • זרעי פשתן
  • קנבוס

 

  1. פירות הדר- פירות הדר עשירים בויטמין C. ממש כמו ויטמין E, ויטמין C הוא נוגד חימצון שמומלץ במצב של ניוון גילי. פירות הדר העשירים בויטמין C כוללים:
  • לימונים
  • תפוזים
  • אשכוליות

 

  1. ירקות בעלי עלים ירוקים- הם עשירים בלוטאין וזקסנטין ובנוסף גם מקור טוב לויטמין C. המוכרים שבהם כוללים:
  • תרד
  • קייל
  • קולרד (ממשפחת הכרובים)

 

  1. גזר- גזרים עשירים בויטמין A וגם בבטא קרוטנין הנותן לגזר את צבעו הכתום. ויטמין A הוא תרכובת של חלבון הרודופסין המשחק תפקיד הכרחי בראיה ובספיגת האור ברשתית העין. מחקרים מראים כי הגוף זקוק לבטא קרוטין בכדי לייצר ויטמין A.

 

  1. בטטה- כמו גזרים, בטטות עשירות בבטא קרוטנין. בנוסף הם מקור טוב של נוגד החימצון ויטמין E.

 

  1. בקר- בקר עשיר באבץ, שנקשר לבריאות עינית לטווח ארוך ובפרט במחלת ניוון מקולרי גילי. העין עצמה מכילה כמות גבוהה של אבץ, במיוחד ברשתית ובכלי הדם הפזורים ברשתית. בשר כמו חזה עוף מכיל אבץ אך בכמות נמוכה מבקר.

 

  1. ביצים- מקור מצוין של לוטאין וזקסנטין, שיכולים להוריד את הסיכון של אובדן ראייה גילי. ביצים הם גם מקור טוב לויטמינים C, E ואבץ.

 

  1. מים- הנוזל שהכרחי לכל תפקודי החיים חיוני גם לבריאות העיניים. שתיית כמות מים מספקת יכולה למנוע יובש ולהפחית סימפטומים של עין יבשה.